صندلی خلبانی سیستم سخنگو

این جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است. با ساخت جت آم

توسط NEWSCENTERALS در 7 شهریور 1400

این جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است. با ساخت جت آموزشی یاسین، جمهوری اسلامی ایران در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته است؛ زیرا پیش از این هرچند هواپیماهای آموزشی مانند «پرستو» و «سیمرغ» را ساخته بودیم، اما هیچکدام از این جتهای آموزشی 100 درصد بومی نبودند و بیشتر بهبودیافته و یا تغییریافته نمونههای خارجی بودند. کد ۲۸۷۰۴ (کد فنی) می تواند استاندارد یورو ۳ را پاس کند اما در مدل ۲۸۷۰۵ به دلیل تغییراتی که در کاتالیزور و سنسورها ایجاد شده است دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۴ ممکن شده است. کد 28704 (کد فنی) می تواند استاندارد یورو 3 را پاس کند اما در مدل 28705 به دلیل تغییراتی که در کاتالیزور و سنسورها ایجاد شده است دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 4 ممکن شده است. حتی همین رنو رنو ک میکنی در خیلی از کشور ها با آرم DACIA ال 90 رو میفروشه که تاثیر منفی رو برند خودش نذاره. ضمنا اینو یادت نره ال 90 یه ماشین ارزان شده برای بازار های کشور های فقیره!

هواپیمای آموزشی-رزمی توکانو، یک هواپیمای آموزشی-رزمی است که توسط کشور برزیل ساخته شده و 25 فروند از آن در خدمت نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد. پیشتر گزارش داده بودند که جنگنده گروه خلبانی حرکات آکروباتیک هوایی Thunderbirdsبالافاصله پس از پرواز بر فراز آکادمی نیروی هوایی امریکا که در انجا باراک اوباما، رئیس جمهور دربرابر فارغالتحصیلان سخنرانی کرد، سقوط نمود اما خلبان این هواپیما توانست با صندلی پران خود را نجات دهد. همچنین پوسته این هواپیما از مواد مرکب و یک اسکلت آلومینیومی محافظ ساخته شده و ارابه فرود اصلی آن بر روی یک سازه مقاوم در مقابل بار وارده قرار گرفته است. قدرتش هم در دور ۶۰۰۰ به ۸۳ اسب بخار می رسد که برای خودروی با وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم زیاد مناسب نیست. در ضمن موتورش هم ۸ سوپاپ دارد. این خودروی موفق در سه سالی که در تیم پژو حضور داشت ، در مجموع ۲۵ قهرمانی کسب کرد . این مدل از نظر ظاهری با پرشیا تفاوتی نداشت و فقط مشاهده دیسک ترمز عقب و شیلنگ های دوگانه ترمز دیسکی عقب بر روی اکسل عقب است که راه تشخیص را هموارتر می کرد. نائب رئیس امور حمل و نقل هوایی اتحاد گفت:شور و شوقی که در چشمان آدم محمد عامر می بینم مرا درست به یاد دوران کودکی خودم می اندازد که چونه رویای پرواز در سر می پروراندم و اکنون به آن رسیده ام، من یقین دارم که این کودک نابغه هم روزی روی صندلی خلبانی در خواهد نشست و بر فراز آسمانها پرواز خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ما در سال های اخیر خودروهای زیادی را به دلیل پاره شدن تسمه تایم تعمیر کردیم و این ناشی از بی کیفیت بودن تسمه تایم است در حالی که در مدل های قبل از سال 85 تسمه تایم به راحتی حتی تا 70 هزار تا هم کار می کرد. برای توضیحات بیشتر در خصوص سرویس افزایش ممبر هدفمند، لینک زیر را مشاهده فرمایید. این هواپیمای سبک از توانایی حمل سلاحهای سبک بهمنظور عملیات رزمی-آموزشی و ضدشورش برخوردار است که هم میتواند راکتاندازهای هفتتایی و هم تیربارهای سبک را زیر بالهایش حمل کند. در سال های گذشته این مشکل را نداشتیم ولی اخیراً زیاد به ما مراجعه می کنند و حتی 206 هم به این مشکل گرفتار شده است. موتور «تذرو» از نوع جنرال الکتریک J-85-13 بدون پسسوز است که این نوع موتور برای این هواپیما حداکثر سرعت 645 کیلومتر بر ساعت و سعود به ارتفاع 38 هزار پایی را در هشت دقیقه ممکن میسازد. از این هواپیما نوع پیشرفتهتری هم بهنام سوپر توکانو موجود است که از قدرت تهاجمی بیشتری نسبت به توکانو برخوردار است، البته این مدل از این هواپیمای برزیلی توسط کشورمان خریداری نشده و فقط نوع توکانو T27 که هواپیمای آموزشی و پشتیبانی است، خریداری شده است و تنها یک جایگاه سلاح زیر بال آن تعبیه شده که معمولاً از راکتاندازهای 19 لول هایدرا 70 بهره میبرد.

اما از قطعاتی مثل میل لنگ و شاتون و زیربندی و اکسل عقب به جز کمک فنرها آن هم در سال های اخیر، می توان به عنوان نکات مثبت این خودرو نام برد چون کمتر دچار نقص می شوند. را در دهه های گذشته که همگی با تکنولوژی روز در زمان خودشان مونتاژ و به بازار ایران عرضه شدند را فراموش کرده خرید صندلی خلبانی اند. در واقع داستان خرید F-5A در ایران به اوائل دهه ۷۰ میلادی باز میگردد. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر تعویض کنیم که در حدود 6 لیتر حجم دارد. ما مجبوریم پمپ و شیر هیدرولیک را با نوع استوک و سالم تعویض کنیم که مشکل رفع شود. برای رفع این مشکل نیز چارهای جز تعویض قطعه (اهرم پشتی صندلی) وجود ندارد. موتور XU۷ روی این مدل نیز نصب می شود اما برای دوگانه سوز شدن آن ایران خودرو سیستم سوخت رسانی این انجین را اصلاح کرده است تا بتواند با گاز CNG هم کار کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن