یک سال از هنگ کنگ تظاهرات: پکن است در نهایت به دست آوردن کنترل کرد ؟

پس از یک سال از تکرار تظاهرات ضد دولتی در هنگ کنگ پکن معتقد است که آن را ایجاد کرده است شرایط را برای "پایداری

توسط NEWSCENTERALS در 20 خرداد 1399

پس از یک سال از تکرار تظاهرات ضد دولتی در هنگ کنگ پکن معتقد است که آن را ایجاد کرده است شرایط را برای "پایداری" با آن جدید امنیت ملی قانون است. آن است که یک ارزیابی واقع بینانه? DW مورد بررسی قرار میدهد.

یک سال پیش یک میلیون دلار هنگ Kongers جریان به خیابان های شهر در اعتراض به یک برنامه ریزی استرداد قانون است. در حالی که هنگ کنگ دولت پس از خارج این قانون پیشنهادی پکن در حال حاضر تغییر حقایق بر روی زمین در این چینی منطقه ویژه اداری.

در پایان ممکن است در سرزمین اصلی چین rubberstamp قوه مقننه کنگره خلق ملی به چراغ سبز برای امنیت ملی قانون که به گنجانیده شود به هنگ کنگ قانون اساسی. اندازه گیری اجازه می دهد تا برای پیگرد قانونی از هنگ کنگ از ساکنان سازماندهی ضد پکن تظاهرات و یا ساخت اظهارات که انتقادی از رهبری است.

اتهامات عنوان شده برای "تضعیف اقتدار دولت" می تواند در برابر منتقدان به عنوان مرسوم است در سرزمین اصلی.

ادامه مطلب: هنگ کنگ, قانون تامین: چه چین واقعا قصد دارید?

پکن می بیند نیاز به عمل

تظاهرات گسترده در سال گذشته ظاهرا درخواست پکن برای به دست گرفتن کنترل بیشتر اوضاع در هنگ کنگ. پیروزی در انتخابات از Beijing-انتقاد از آمار و ارقام در این شهرستان را در انتخابات محلی در نوامبر 24, 2019, زمانی که آنها موفق به کسب اکثریت در 17 18 شوراهای منطقه نیز ممکن است نقش داشته اند.

انتصاب رئیس جدید پکن دفتر رابط در هنگ کنگ نیز باید دیده در این زمینه است. رئیس جمهور خلق چین برگزار شد به صورتی اجرایی کری لام اما به تعجب بسیاری از او منصوب کرده است 65 ساله لو Huining به بالفعل مهم ترین پست در هنگ کنگ است.

لو که می آید به هنگ کنگ از "خارج" به ارائه خدمات برجسته در "تمیز کردن" فساد زده شانشی استان است. بدون شک وجود دارد که یازدهم انتظار دارد که او برای پیشرفت در "رام کردن" غیر قابل پیش بینی شرایط در هنگ کنگ است. امنیتی جدید قانون فراهم می کند پایه ای برای این.

مخالفت با استرداد

سال گذشته تظاهرات در واقع شروع در اواسط ماه مارس زمانی که گروه کوچکی از معترضان را اشغال کرده بودند لابی هنگ کنگ اداره شهر در منطقه مرکزی. "کری لام تا خیانت هنگ کنگ!", "توقف قانون استرداد" آنها شعار می دادند.

اگر چه اعتراضات بودند اسمی در برابر پیشنهاد استرداد قانون مسئله هسته — همانطور که با چتر تظاهرات در سال 2014 و "اشغال مرکزی" جنبش بود چقدر پکن باید و ممکن است دخالت در هنگ کنگ امور. همچنین در مورد این سوال که باید شکل قلمرو آینده: هنگ کنگ رای دهندگان و یا رژیم استبدادی در پکن ؟

حاکم بر اصل "یک کشور دو سیستم" است که با اعتبار 50 سال است که انتظار به پایان می رسد در 2047. "سپس چه ؟" این سوال جوانتر ساکنان مواجه هستند ،

در فوریه 2019 رئیس اجرایی لام معرفی پیش نویس پیشنهادی قانون استرداد به شهر مقننه. برای اولین بار آن را ساخته اند آن را ممکن است برای مظنون جنایی در هنگ کنگ به تحویل به سرزمین اصلی سازمان های اجرای قانون.

برای بسیاری از هنگ Kongers این کاملا غیر قابل قبول است چرا که حافظه از "ناپدید" کتابفروشان و بازرگانان — که برخی از آنها ساخته شده "اعترافات" که بعد از پخش چینی تلویزیون دولتی — هنوز هم تازه است.

اعتراضات در داخل و خارج از قوه مقننه

در آوریل 3, 2019, خواندن اولین بار از این لایحه صورت گرفت در شهر مجلس (LegCo). وجود این نمایندگان منتقد پکن ابراز نارضایتی خود را درباره "فروش" به پکن. ارائه لایحه قطع شد 11 بار با صدای بلند interjections و فریاد در اتاق.

در خیابان های خارج با مردم ابراز اعتراض خود را علیه این لایحه است. در ژوئن 9, بیش از یک میلیون نفر نشان داد در خیابان های, به گفته فعالان. دلیل اعتراض گسترده بود که خواندن دوم این لایحه در LegCo برنامه ریزی شده بود در ماه ژوئن 12. به مدت هفت ساعت معترضان راهپیمایی مسالمت آمیز از طریق دولت منطقه.

اما این تظاهرات به پایان رسید و با خشونت میان معترضان و افسران پلیس. صحنه های مشابه تکرار شده در ژوئن 12, هنگامی که تظاهرکنندگان مسدود شده و دسترسی به ساختمان پارلمان این کشور به منظور جلوگیری از خواندن دوم از استرداد لایحه.

در اواخر شب برخی از 2,000 تظاهرکنندگان عمدتا افراد جوان جمع شده بودند در مقابل LegCo برای یک شبانه, شب زنده داری. خواندن دوم به تعویق افتاد.

ادامه مطلب: : هنگ کنگ, چین و آمریکا تنش قرار داده و آسیای مالی hub در معرض خطر

کری لام می دهد در کمی

فشار عمومی بر روی کری لام رشد او را مجبور به عقب نشینی در ژوئن 15. "دولت تصمیم گرفته است به حالت تعلیق لایحه" او گفت:. اما نه پایان آن. یک بار دیگر وجود یک توده تظاهرات با برگزارکنندگان این ادعا که وجود دارد 2 میلیون شرکت کنندگان در حالی که پلیس این رقم را 330,000.

در تاریخ 1 ژوئیه سالگرد بازگشت هنگ کنگ به چین حکومت بیش از نیم میلیون نفر به خیابان ها ریختند. هزاران نفر از معترضان جمع شده بودند برای نشان دادن در برابر سالانه مراسم پرچم. دیگران سعی در طوفان مجلس. آنها را شکست پنجره ها از ساختمان دولت و تلاش برای وارد کردن آن توسط نیروی.

افزایش رویارویی

در نیمه دوم 2019 در تظاهرات بیشتر شد غیر متمرکز مکرر و "خلاق است."
عملیات پرواز در فرودگاه بین المللی, مهم ترین حمل و نقل هوایی hub در آسیا بود به حالت تعلیق چندین بار.

پلیس هنگ کنگ در حال حاضر در زمان اقدام شدیدتر علیه تظاهرکنندگان; گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی استفاده می شد از جمله توپ آب. به منظور شناسایی تظاهر به هنگ کنگ صادر شده توسط دولت ممنوعیت پوشش صورت. در زمان این گمان وجود دارد که آیا دولت مرکزی ارسال خواهد مردم آزادی سربازان ارتش مستقر در هنگ کنگ برای بازگرداندن نظم است. اما این اتفاق رخ نداد.

معترضان به مدت طولانی خواستار تحقیقات مستقل به اتهامات خشونت پلیس. در خود مشاهده پلیس با استفاده نامتناسب زور علیه تظاهرکنندگان. آنها همچنین به دنبال لام استعفای, به عنوان در سال 2015 به نام برای انتخابات آزاد و عادلانه.

در تاریخ 17 نوامبر 12-روز اشغال و محاصره دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ پردیس آغاز شد. در حالی که تظاهر انداخت بنزین بمب در پلیس و مجموعه بخش هایی از این ساختمان در آتش پلیس سوار در وسایل نقلیه زره پوش و با گاز اشک آور.

پس از آن پر از سوراخ در پردیس داد تا پلیس کشف و ضبط بیش از 3,800 بنزین بمب و 500 بطری از مواد شیمیایی سمی. 1,377 مردم دستگیر شدند و نه بسیاری از آنها دانش آموزان از دانشگاه پلی تکنیک. اطلاعات شخصی 318 افراد زیر سن قانونی ثبت شد که پس از آن اجازه رفتن به خانه.

ادامه مطلب:در هنگ کنگ است که "سرقت از حقوق'

چه اتفاقی می افتد در سال 2020 و فراتر از آن?

جنگ داخلی مانند تشدید درگیری ها بین معترضان و نیروهای امنیتی نیست همانطور که ممکن است انتظار می رود منجر به تقویت pro-چینی اردوگاه. شیوع رمان coronavirus در سرزمین اصلی و نگرانی و عدم اطمینان ناشی از آن است را به طور موقت به تنزل جنبش اعتراضی در هنگ کنگ به پس زمینه.

اما تظاهرات در برابر امنیتی جدید قانون و بی توجهی به ممنوعیت مجمع در ژوئن 4, بزرگداشت روز از قتل عام میدان تیان آن من باید یک بار دیگر برجسته وضعیت تنش در هنگ کنگ است.

برجسته هنگ کنگ سیاستمدار و دموکراسی مدافع مارتین لی می گوید که او هر دو خوش بین و بدبین وقتی که می آید به هنگ کنگ آینده. او معتقد است که پکن را نیز به ارمغان بیاورد هنگ کنگ قبلا مستقل دادگاه تحت کنترل خود را فقط به عنوان آن را در حال حاضر کنترل های مجریه و مقننه.

"آنها (هنگ کنگ را افراد جوان) باید تمایل به کشیدن این مبارزه است. آنها جوانتر از رهبران چینی به طوری که آنها دارای مزیت است. بسیار مهمتر از آنها در حال حاضر از حمایت جامعه بین المللی است. بسیاری از مردم نیز در کنار خود دارد. به همین دلیل هر زمان که وجود دارد این است که یک زد و خورد مردم در محله خواهد آمد" گفت: لی



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن