می تواند چین و پاکستان به عنوان سود بنگلادش از هند ؟

اگر چه بنگلادش سنتی متحد از هندوستان, New Delhi بحث برانگیز قانون تابعیت روابط تیره و تار است. دیگر قدرت منطقه

توسط NEWSCENTERALS در 9 مرداد 1399

اگر چه بنگلادش سنتی متحد از هندوستان, New Delhi بحث برانگیز قانون تابعیت روابط تیره و تار است. دیگر قدرت منطقه ای در حال حاضر استفاده از این شکاف برای به دست آوردن جای پایی در هند آستان.

هند و بنگلادش به اشتراک گذاری حیاتی روابط اقتصادی همراه با یک فرهنگی و تاریخی پیوند است که در حال حاضر در حال آزمایش توسط دیپلماتیک کینه بیش از دهلی نو به بحث تابعیت متمم قانون (CAA).

این کا شده است به شدت انتقاد در اکثریت مسلمان بنگلادش به عنوان stoking جمعیتی تنش بین مسلمانان و هندو را به عنوان بخشی از یک هندو-ملی از دستور کار دولت هند نخست وزیر نارندرا.

گذشت در دسامبر 2019 در کا را فراهم می کند سریع مسیر به شهروندی برای غیر مسلمان مهاجر از بنگلادش و پاکستان و افغانستان.

بنگلادش نخست وزیر شیخ حسینه خواستند گفت: این لایحه است "لازم نیست" و چند جانبه بازديد بین وزرای شده اند به نام زیر این لایحه را تصویب. با وجود تکرار درخواست حسینه خواستند تا گزارش نه ملاقات با کمیساریای عالی هند به بنگلادش ریوا Ganguly در چهار ماه.

"با توجه به ارتباط نزدیک بین این دو کشور اغلب به عنوان 'عصر طلایی' توسط رهبران هر دو کشور آن است که کاملا غیر معمول است که هند فرستاده است تا به حال مخاطبان با PM برای یک دوره طولانی" علی ریاض استاد برجسته علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی ایلینوی گفت: DW اضافه کردن چنین snubs هستند یک راه برای ارسال یک پیام از نارضایتی است.

ادامه مطلب: هند بالا دادگاه بر علیه قوانین بلافاصله تعلیق قانون تابعیت

حسینه خواستند دولت نیز ناراحت است که کا حاکی از آن است که بنگلادش جامعه هندو حدود 9 درصد از جمعیت کشور است که دیگر امن در کشور است.

"داکا متنفر چگونه قانون نشان می دهد که بنگلادش تبعیض علیه اقلیت های مذهبی و نگرانی این است که قانون می تواند سریع تعداد زیادی از مسلمان مهاجر از بنگلادش به پور را به بنگلادش" جنوب آسیا تحلیلگر مایکل زندگی زیبا در مرکز ویلسون در واشنگتن گفت: DW.

یک فرصت برای چین ؟

بنگلادش بحرانی در روابط خود با هند آمده است که چین در تلاش برای ساخت یک شبکه ای از متحدان خود در جنوب آسیا و پکن و داکا شده اند افزایش همکاری در بخش های بسیاری.

چین به تازگی اعلام کرد معافیت تعرفه 97 درصد از بنگلادش صادرات بالغ بر برخی از 8,200 محصولات با داشتن وظیفه-دسترسی رایگان به بازار چین است.

چین که منبع بالا از سرمایه گذاری خارجی در بنگلادش شده است و ریختن پول به پروژه های زیربنایی در بنگلادش به عنوان بخشی از پکن کمربند و جاده ابتکار.

چینی توسعه دهندگان نیز دریافت یک قرارداد برای ساخت یک ترمینال جدید در بنگلادش سیلهت فرودگاه در نزدیکی مرز با هند شرقی ایالت بیهار.

ادامه مطلب:در بنگلادش است در حال سقوط به یک چینی 'دام بدهی'?

این می آید به عنوان هند-حمایت از پروژه های در بنگلادش را گزارش کند پس حسینه خواستند انتخاب شد در سال 2019 در حالی که بیشتر چینی پروژه های ظاهر شوند.

"پکن خوبی می داند که در مورد اخیر هند-بنگلادش تنش بر قانون تابعیت و آن را هوشمندانه کشف و ضبط که فرصت با ارائه بنگلادش برخی از مزایای جدید برای صادرات آن در تلاش برای فشار حتی نزدیک به داکا" گفت: زندگی زیبا.

تحلیلگر ریاض گفت: هنوز زود است که برای تعیین اگر بنگلادش shift سمت چین خواهد بود دائم و یا اگر ساعت حسینه خواستند تلاش برای ارسال یک پیام به هند است.

"او در حال ارسال پیام به دهلی نو برای مذاکره مجدد از نظر رابطه و یا این است که او در تلاش برای برآوردن رشد ضد هندی احساسات در بنگلادش به نفع سیاسی گفت:" ریاض. "در هر صورت, پکن منافع است."

ادامه مطلب: هند با هدف وو بنگلادش دور از چین

پاکستان با استفاده از بنگلادش به irk هند ؟

هندی قوس رقیب پاکستان نیز گام برای بهبود روابط با بنگلادش و یک تماس تلفنی هفته گذشته بین نخست وزیر پاکستان عمران خان و حسینه خواستند جلب توجه در رسانه ها.

اگر چه مکالمه را دریافت نکرده بود با زنگ هشدار کارشناسان گفت: پاکستان می خواهد را به استفاده از زمان rocky دولتی روابط بین دهلی نو و Dhaka.

"پاکستان در تلاش است برای رسیدن به بنگلادش و نه راه دیگری در اطراف" زیگفرید O. گرگ یک تحلیلگر در بروکسل فکر مستقر در جنوب آسیا دموکراتیک فروم (SADF) گفت: DW.

"آخرین تماس بین دو نخست وزیر باید به عنوان دست خوش پیشامد میشه به غیر از دهلی و داکا اما نه به عنوان بخشی از بنگلادش دولت به حفظ تعادل خود را از روابط بین هند و چین است."

گرگ اضافه شده است که هر یک قابل توجهی بهبود روابط میان اسلام آباد و داکا بستگی به پاکستان تمایل به اذعان "نسل کشی" را که در سابق شرق پاکستان امروز بنگلادش در سال 1971 جنگ استقلال.

ادامه مطلب: پاکستان است, حمایت از اسلامگرایان بنگلادشی?

بنگلادش دولت می گوید نیروهای پاکستانی کشته و 3 میلیون نفر در طول جنگ. بنگلادش با وزیر خارجه A K Abdul Karim نیز گفت که پاکستان باید بپذیرد که آن را انجام نسل کشی در بنگلادش اگر آن را می خواهد به بهبود روابط با بنگلادش است.

اما آن را بسیار بعید است که اسلام آباد را که در مرحله.

"اسلام آباد بسیار شبیه آن متحد چین است که با هدف سرمایه گذاری در هند را با مبارزات بنگلادش گفت:" زندگی زیبا.

"وجود دارد یک راه طولانی برای رفتن قبل از ما می توانید شروع به صحبت کردن در مورد عادی در پاکستان-بنگلادش روابط اما تماس تلفنی بین حسینه خواستند و خان اولین گام مهم."

یک سیاست جدید برای بنگلادش وجود دارد ؟

کارشناسان توافق آن است که خیلی زود به پیش بینی تغییر دائمی در بنگلادش سیاست خارجی در جانبداری چین و پاکستان و هند است و این کشور باید مراقب باشید با توجه به بزرگتر همکاران.

"آن است که یک ماده از استطاعت اما از اراده سیاسی حاکم عوامی لیگ در پارتی" ریاض گفت که تکیه انحصاری بر یک کشور بالا هزینه های سیاسی.

"بنگلادش 12 سال از هند-محور سیاست عمیقا نشان داد این," او اضافه شده است.

"ما باید به یاد داشته باشید که پکن است نه یک هژمون خیرخواه آن را منطقه ای در دستور کار با مفاهیم بنگلادش سیاست داخلی."

ادامه مطلب: چین جاده ابریشم جدید چهره های مقاومت از هند همکاران



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب