آیا ملکه آتش استرالیا رادیکال PM? راز حروف, حل 45-سال رمز و راز

کاخ باکینگهام اعلام کرد پیروزی روز سه شنبه در 45 سال نبرد بر سر اینکه آیا ملکه دستور رادیکال نخست وزیر استرالی

توسط NEWSCENTERALS در 24 تیر 1399

کاخ باکینگهام اعلام کرد پیروزی روز سه شنبه در 45 سال نبرد بر سر اینکه آیا ملکه دستور رادیکال نخست وزیر استرالیا به اخراج می شود.

راز نامه از سال 1975 که ساخته شده اند برای اولین بار نشان داد که پادشاه بود و نه متهم کردن به طور مستقیم قبل از بحث برانگیز اخراج.

جمهوری خواهان بودند swift به استدلال می کنند که اسناد و مدارک اثبات او "آگاه از آنچه اتفاق می افتد در استرالیا است." آنها می گویند او می دانست که او نماینده بود و با توجه به برکناری نخست وزیر—فوق العاده تحریک آمیز حرکت می کند—حتی اگر او نمی مداخله به طور مستقیم.

1975 اخراج از گاف Whitlam توسط ملکه نماینده در کشور فرماندار کل Sir John Kerr آمد به شناخته شده به عنوان "انحلال" و به نمایندگی از استرالیا بزرگترین تا کنون بحران قانون اساسی.

دهه تمام مکاتبات مربوط به حوادث نگه داشته شده است تحت قفل و کلید در ملی استرالیا, archive در دستور کاخ که استدلال "است که تمام مکالمات بین نخست وزیران فرماندار ژنرال و ملکه خصوصی هستند."

با این حال مدارک منتشر شد سهشنبه پس از سالها چالش های قانونی.

جمهوری خواهان و برخی از مورخان به مدت طولانی ادعا با باریک شواهد که ملکه "باید" شده اند درگیر در مذاکرات برای سرنگونی رادیکال کارگری رهبر Whitlam بود که از کار اخراج شده توسط کر. فرماندار کل است که ملکه نماینده در استرالیا و نقشی شبیه به یک رئیس جمهور در بسیاری از مدرن جمهوری تصور می شود تا حد زیادی تشریفاتی.

این نتیجه تکان دهنده و بی سابقه ای که کر استناد خود را ریگال قدرت به آتش Whitlam های دموکراتیک انتخاب نخست وزیر. این Whitlam دولت باقی می ماند تنها دولت فدرال در تاریخ استرالیا به اخراج یک viceregal نماینده. اگر چه کر اعمال شد نادرست و غلط توهین به دموکراسی لازم به ذکر است که کار دولت بود فوق العاده محبوب و فرو رفته در رسوایی در زمان. روزنامه ها و رسانه ها خواستار شد برای انتخابات اما Whitlam بود به هر تصور او چسبیده بود به اتاق تا مدت منقضی شده خود را چند سال بعد.

این مدت طولانی است که این باورند توسط ضد سلطنت طلبان که ملکه و شاهزاده فیلیپ با توطئه کر به سرنگونی Whitlam با این حال نامه های جدید امروز منتشر شد نشان می دهد که نمی توان در این مورد.

اما جمهوری خواهان به pounced در حس روشنی در این نامه که کر بود حلقه ارشد درباریان در کاخ مهمترین ملکه مرد دست راست آقا مارتین Charteris در فکر خود و بدون دریافت طوری ضمنی حمایت و تشویق از او.

برای مثال در یک توجه داشته باشید نوشته شده در نوامبر 5, شش روز قبل از انحلال Charteris می نویسد: "اگر شما به عنوان شما را چه اساسی دیکته شما نمی ممکن است [sic] آیا سلطنت هر اجتناب از آسیب. شانس هستند شما آن را انجام دهد خوب است."

کر اعتقاد بر این است که عمل به عزل Whitlam پس از یادگیری است که او با توجه به مشاوره ملکه به او را رد کند چرا که او به دلیل خودداری از دادن موافقت سلطنتی به تخصیص بودجه صورت حساب است که تا به حال تنها با گذشت یک خانه.

در یکی دیگر از اظهار نظر در این نامه به عنوان تفسیر ضمنی حمایت خود را از برنامه—Charteris کر می گوید که به عنوان یک قانون اساسی حاکمیت ملکه خواهد هیچ گزینه ای جز به دنبال مشاوره از نخست وزیر و انجام آن است.

پس از برکناری دولت Kerr نوشت: به Charteris که او تا به حال انجام داده است تا "بدون اطلاع کاخ در پیشبرد چرا که تحت قانون اساسی به عهده من است و من از این نظر بهتر بود برای اعلیحضرت او به در پیشبرد دانم هر چند از آن است که البته وظیفه من به او بگویم بلافاصله."

Charteris پاسخ به کر است که او "عمل نه تنها با قانون اساسی نزاکت بلکه با تحسین توجه به اعلیحضرت او را موقعیت."

Charteris' نامه همچنین رنگ فوق العاده ای صحنه Whitlam خواستار کاخ باکینگهام به التماس برای کار خود بازگشت.

Charteris نوشت: از تماس با: "آقای Whitlam مقدمه سخنان خود گفت که او صحبت کردن به عنوان یک شهروند خصوصی'... او باید دوباره راه اندازی به عنوان نخست وزیر به طوری که او می تواند را انتخاب کنید زمان خود را به تماس با یک انتخابات است."

قانون اساسی بحران برانگیخته توسط کر اقدامات کاسته هنگام زايمان از دست داده و پس از آن در انتخابات عمومی

گراهام اسمیت سخنگوی گروه فشار جمهوری گفت که این نامه نشان داد که ملکه شد آگاه از آنچه اتفاق می افتد در استرالیا و می دانستم که فرماندار کل بود با توجه به برکناری نخست وزیر.

او گفت که در این نامه همچنین نشان داد کاخ مشاوره دادن به فرماندار کل از جمله این پیشنهاد که رد یک انتخاب نخست وزیر بود و یک گزینه قابل دوام.

اسمیت گفت: "Whitlam هنوز هم تا به حال اعتماد به نفس از خانه او اخیرا دوباره انتخاب می شوند و در عین حال فرماندار کل فکر می کردم او می تواند بیش از حکومت مردم و قانون اساسی و اخراج PM.

"کر نوشت: به ملکه در بسیاری از موارد و روشن ساخته است که او به فکر انجام می دهند. ملکه به طور کامل درگیر با آن بحث و هیچ تلاش برای هشدار دادن یا توصیه Whitlam."

جنی هوکینگ, یک مورخ و نویسنده است که در مبارزه برای آزادی از نامه موافقت کردند که ملکه پدیدار نیست "صدمه ندیده" از آنجا که او تا به حال کشیده شده است به فرماندار کل برنامه ریزی از جمله امکان استفاده از قدرت خود را به گونی نخست وزیر. Charteris نوشت که این نامه شده بود "گذاشته" برای ملکه در اواخر سال 1975 در مدت کوتاهی قبل از Whitlam اخراج شد.

"در انجام این کار ملکه نقض مرکزی شعار یک سلطنت مشروطه است که پادشاه است و به لحاظ سیاسی خنثی و باید بازی هیچ نقشی در مسائل سیاسی. آسیب این انجام داده است و به ملکه به کر و سلطنت است نا معلوم," هوکینگ گفته روزنامه بریتانیایی تایمز.

کاخ تصمیم به مشخص کردن حروف به عنوان دفاع از پادشاه بی طرفی کرد و گفت: "در تاجگذاری اعلیحضرت در 2 ژوئن سال 1953 ملکه سوگند سوگند به حکومت مردم استرالیا 'با توجه به قوانین مربوطه و آداب و رسوم.' در طول سلطنت خود را اعلیحضرت او همواره نشان داده این حمایت برای استرالیا برتری استرالیا قانون اساسی و استقلال مردم استرالیا که انتشار این نامه نشان دهنده.

"در حالی که خانواده سلطنتی معتقد است که در دیرینه کنوانسیون است که تمام مکالمات بین نخست وزیران فرماندار ژنرال و ملکه خصوصی هستند انتشار این نامه توسط آرشیو ملی استرالیا تایید می کند که نه اعلیحضرت او و نه خانواده سلطنتی بود و هر بخش را به بازی در Kerr تصمیم به اخراج Whitlam."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب