روزنامه نگاران تحت فشار در بلاروس لوکاشنکو به عنوان اجرا می شود برای ریاست جمهوری

آغاز انتخابات ریاست جمهوری, مبارزات انتخاباتی در بلاروس مشخص شده بود سخت سرکوب روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ا

توسط NEWSCENTERALS در 27 اردیبهشت 1399

آغاز انتخابات ریاست جمهوری, مبارزات انتخاباتی در بلاروس مشخص شده بود سخت سرکوب روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان است. تحلیلگران و فعالان حقوق بشر بر این باورند که مقامات را با سرکوب.

موج دستگیری روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان و فعالان آمار بلاروس فقط یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات به دلیل در ماه اوت است. در مجموع 14 وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران شد هدف از یک مقیاس بزرگ از سرکوب توسط بلاروس' مقامات در طول چند روز گذشته. آنها فقط یک چند در میان ده ها تن از شهروندان در سراسر کشور بودند که هر دو را تحت بازداشت اداری ،

حقوق بشر کارشناسان و تحلیلگران در توصیف سرکوب روزنامه نگاران به عنوان رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو تلاش برای ارام کردن صداهای مستقل و سرکوب ممکن است نارضایتی عمومی به عنوان او آماده است برای اجرای خود را برای ششمین دوره متوالی به ریاست جمهوری.

یک بلاگر تبدیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری?

عظیم بازداشت شد و پس از مردم سراسر کشور به خیابانها برای حمایت از وبلاگ نویس محبوب سرگئی Tikhanovskiy. او در زندان به مدت 15 روز در تاریخ 6 مه برای شرکت در تظاهرات در دسامبر 2019 در برابر کشور خود را عمیق تر ادغام با روسیه است. حدود 120 نفر دستگیر شده اند و یا مورد سوال توسط پلیس پس از مارس 6, با توجه به آمار و ارقام توسط بلاروس' غیر دولتی حقوق بشر "Viasna". 50 نفر از آنها محکوم به 2 تا 25 روز از بازداشت اداری و 20 جریمه به مبلغ کل معادل به 6000 یورو برای شرکت در unsanctioned تظاهرات.

Screenshot Sergey Tichanowskij Youtube Blogger aus Belarus (Youtube)

41 ساله کارآفرین Tikhanovskiy اجرا می شود محبوب یوتیوب-کانال "Strana dlya zhizni" یا "کشور برای زندگی" که بیش از 180,000 مشترکین. در انجمن وبلاگ نویس ایران "در مورد ساده بلاروس و موارد واقعی از کارآفرینان" و توضیح می دهد که "آنچه نیاز به تغییر در جهت ساخت کشور برای زندگی" با توجه به توضیحات کانال. Tikhanovskiy که شخصا مصاحبه خود قهرمانان باعث می شود فیلم در مورد اجتماعی و مشکلات سیاسی مواجه عمدتا توسط ساکنان و بلاروس مناطق. در میان مردم او را به مذاکرات نیز مخالفت سیاستمداران و بازرگانان. پس از دستگیری Tikhanovskiy ادعا کرد که او قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات آینده است. او تصویری بیانیه نوشته شده بود در یوتیوب-کانال. این وبلاگ نویس گفت که مشترکان خود را از او خواسته بود تا نامزد خود را از "آنها نمی بینم هر نامزد آنها می توانید دنبال کنید و اعتماد است."

(به روز رسانی: کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس را رد کرده است Tikhanovskiy این نرم افزار برای اجرا به ریاست جمهوری).

وبلاگ سیاسی در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای محبوب در بلاروس. یکی از دلایلی که رشد اعتراض احساسات با مخالفان که ناتوان از بیان آن گفت: مینسک-بر اساس تحلیلگر سیاسی Artyom Shraibman. در یک مصاحبه او به نام های سیاسی وبلاگ نویسان "عامیانه رهبران نارضایتی" که لذت بردن از اعتماد مردم است. "بعد از این اعتماد می شود تبدیل به عمل سیاسی. هنگامی که شما مخاطبان وفادار آن است که مشکل به بسیج آن را," او اضافه شده است.

یک روزنامه نگار مستقل برای نوشتن DW بازداشت در بلاروس

آخرین دستگیری بسیار خاص گفت: فعال جامعه مدنی اولگا Karach. "آنها هدفمند افرادی را, نقطهنظرات خود را نارضایتی از آنچه در جریان است در کشور گفت:" DW. در میان کسانی که در بازداشت قرار داده است روزنامه نگار مستقل الکساندر Burakov که همچنین می نویسد مقالات برای دویچه وله به زبان روسی خدمات.

Leiterin der NGO Unser Haus Vitebsk Belarus Olga Karach (privat)

اولگا Karach

Burakov زندگی می کند که در Mogilyov حدود 200 کیلومتری شرق مینسک بازداشت شد on مارس 8 و محکوم به 10 روز در یک بازداشتگاه موقت. دو روز قبل از بازداشت این روزنامه نگار کشف شد بعد به سایت که در آن یک unsanctioned اعتراض به دستگیری وبلاگ نویس Tikhanovskiy در حال وقوع بود. او متهم به یک جرم اداری با وجود او ادعا می کند که او نمی شرکت در تظاهرات اما خود را متوقف کرده بود ماشین وجود دارد به طور تصادفی در حالی که در حال اجرا یک ماموریت. با توجه به مواد مورد او شرکت در تظاهرات برای دو دقیقه بود که به اندازه کافی به او را تحت بازداشت است.

معاون حقوق بشر "Viasna" والنتین Stefanovich معتقد است که اخیر سرکوب وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران است که از نزدیک متصل به انتخابات آینده ریاست جمهوری. "در طول مبارزات انتخاباتی مقامات نیازی تظاهرات توده ای که می تواند سرعت رشد را به تظاهرات سیاسی" او گفت: DW. او همچنین افزود که مقامات تا به حال گفته تصمیم به سرکوب هر گونه تظاهرات در ابتدا به اطمینان حاصل شود که انتخابات ریاست جمهوری است که نمی شود "هر گونه بی ثباتی عوامل مانند آنها می گویند".

بیشتر سرکوب می رود پیش از انتخابات

روزنامه نگار اسکندر Borozenko که با این نسخهها کار در تلویزیون ماهواره ای کانال ترجمه شده از ثبت نام در لهستان و پخش در بلاروس تکرار این فکر می کردم. "من تازه به این حرفه و من درک می کنم که به محض این که انتخابات شروع می شود روزنامه نگاران بازداشت شده در مجموعه ای به روز و دریافت جریمه," او گفت:. در مه 6, Borozenko رفتن به Bobruisk, 140 کیلومتری جنوب شرق مینسک برای پوشش یکی از اعتراضات وبلاگ نویس Tikhanovskiy حامیان. این روزنامه نگار را ندارد آن را به مقصد خود را به عنوان او متوقف شده توسط پلیس راه در راه است. با توجه به افسران پلیس Borozenko گفت: چیزی وجود دارد مشکوک در مورد ماشین خود را. او را به نزدیکترین ایستگاه پلیس و اجازه دهید به مدت سه ساعت بعد بعد از پلیس کشید تا یک بازداشت پروتکل.

Borozenko معتقد است که اخیر بازداشت همکاران خود در بلاروس در حال پاسخ مقامات به رشد اعتراض احساسات در جامعه است. اما تنها چیزی که دولت می تواند انجام دهد به او گفته شد: "پس از اجرا به کسانی که در پخش و اطلاع رسانی به مردم است."
 
تحلیلگر Artyom Shraibman اشاره کرد که با در نظر گرفتن اقدامات شدید بلاروس' مقامات "در حال ارسال سیگنال به همه کسانی که به طور بالقوه می تواند ابراز نارضایتی چه اتفاقی می افتد اگر شما سعی می کنید به عبور از خط." او معتقد است که مقامات ادامه خواهد داد به "تکیه بر سرکوب" در این انتخابات. فعالان حقوق بشر یادآوری می کنند که همه قبلی مبارزات انتخاباتی در کشور مشخص شد سرکوب و پیگرد قانونی در برابر مردم است.

اتحادیه اروپا را محکوم کرد سرکوب روزنامه نگاران و فعالان در بلاروس. پرسید به نظر در موضوع سخنگوی کمیسیون اروپا نام آن را نقض آزادی تجمعات. او همچنین افزود که دستگیری یک موضوع از نگرانی های بزرگ برای اتحادیه اروپا پیش از انتخابات آینده ریاست جمهوری در کشور است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن