Kimpa ویتا: وحدت پیامبر

Kimpa ویتا تلاش برای متحد کردن پادشاهی کنگو از طریق یک آفریقایی مسیحیت. برای یک دوره کوتاه او موفقیت آمیز بود.

توسط NEWSCENTERALS در 3 خرداد 1399

Kimpa ویتا تلاش برای متحد کردن پادشاهی کنگو از طریق یک آفریقایی مسیحیت. برای یک دوره کوتاه او موفقیت آمیز بود. امروز او به عنوان مادر از وحدت است.

هنگامی که Kimpa ویتا زندگی می کنند ؟ Kimpa ویتا به دنیا آمدم و در 1684 در کوه Kibangu در پادشاهی Kongo, امروز بخشی از آنگولا خاک. Kimpa ویتا گفته شده است که تبدیل به زندگی معنوی و روحانی پس از دو شکست در ازدواج. اما همچنین گزارش شده است که او تا به حال سند چشم انداز از سنین پایین است.

ادامه مطلب: فلور Nwapa: مادر مدرن ادبیات آفریقایی

چگونه بود Kimpa ویتا تحصیل کرده? فرزندان یک خانواده شریف او بود و آموزش دیده به عنوان یک Nganga marinda تعریف شده به عنوان یک شفا دهنده از بد و یک واسطه بین زندگی و مرگ, زندگی و اجداد.

چه Kimpa ویتا مشهور ، در این دوره کوتاه از زمان فعال او نشان داد پتانسیل وحدت پادشاهی کنگو. او همچنین به عنوان موسس شکل Antonianist جنبش است.

ادامه مطلب: Fatima al-Fihri: بنیانگذار جهان قدیمی ترین دانشگاه

چه Kimpa ویتا جنبش مورد ؟ مذهبی جنبش Antonianism است از یک همتایی طبیعت: Kimpa ویتا مخلوط عناصر مسیحیت با اعمال مذهبی. در سال های پایانی او با معرفی خودش به عنوان تناسخ در جسم تازه از سنت آنتونی از پادوا ادعا می کنند که عیسی مسیح بود و تا به حال متولد شده است در کنگویی. بعد از آن دیگر وجود دارد, جنبش های مذهبی در مسیحیت مانند Quimbanda و Tocoismo. این Kimbanguist کلیسا تاسیس در دهه 1920 است که گاهی اوقات در نظر گرفته جانشین Antonianism.

چگونه Kimpa ویتا می میرند ؟ در سال 1706 او سوخته بود به عنوان یک مرتد تحت پدرو IV از کنگویی. این طرح از شلق راهبان به رهبری راهب صومعه برنارد دا Gallo.

ادامه مطلب: بی بی Titi محمد: تانزانیا "مادر ملت"

آنچه بحث را احاطه کرده Kimpa ویتا ؟ او باردار شد توسط یکی از اصحاب او. پادشاه پدرو به دست نیروهای او در حالی که او در پنهان رسیدگی به نوزاد است. به این روز سرنوشت Kimpa ویتا کودک نامشخص باقی مانده است. بیشتر از آنچه که شناخته شده است در مورد Kimpa Vita می آید از سوابق ofFriar برنارد دا گالو این راهب با شلق که وی را به آتش کشیدند. با توجه به راهبان کودک در امان ماند. سنت شفاهی با این حال اصرار دارد که Kimpa ویتا کودک سوخته بود با او در سال 1706.

مشاوره علمی در این مقاله ارائه شده توسط مورخان استاد Doulaye konaté را لیلی Mafela دکتری و استاد کریستوفر Ogbogbo. آفریقایی ریشه های پشتیبانی شده توسط گردا هنکل پایه و اساس است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن