SpaceX کشتی موشک انفجار در تاریخی پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی

پس از تاخیر و بد آب و هوا Falcon 9 rocket برداشته شده از فلوریدا — راه اندازی اولین فضانوردان به مدار توسط یک

توسط NEWSCENTERALS در 11 خرداد 1399

پس از تاخیر و بد آب و هوا Falcon 9 rocket برداشته شده از فلوریدا — راه اندازی اولین فضانوردان به مدار توسط یک شرکت خصوصی است. همچنین ناسا برای اولین بار پروازهای بشر به فضا از خاک آمریکا در نزدیک به یک دهه.

دو فضانورد ناسا در شنبه لعنتی به فضا روی عرشه یک کشتی موشک طراحی شده و ساخته شده توسط ایلان شرکت SpaceX.

جانباز فضا مسافران داگ هرلی و باب Behnken برداشته از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال در فلوریدا روی براق سفید و سیاه گلوله به شکل خدمه کپسول اژدها در بالای یک موشک فالکون 9.

این اولین بار است که فضانوردان شده اند به مدار فرستاده شده توسط یک شرکت خصوصی است و ناسا برای اولین بار پروازهای بشر به فضا از خاک آمریکا از برنامه شاتلهای فضایی به پایان رسید در سال 2011.

خدمه کپسول اژدها موظف است برای ایستگاه فضایی بین المللی, 402 کیلومتر (250 مایل) بالاتر از زمین است.

این دومین تلاش برای SpaceX-ناسا همکاری پس از آب و هوای بد و تاخیر در راه اندازی اولیه در روز چهارشنبه.

صاف راه اندازی

روز شنبه انفجار صورت گرفت با اولین تقویت کننده مرحله از موشک جدا پاک و فرود عمودی در یک بارج کردن ساحل اقیانوس اطلس.

مرحله دوم نیز از هم جدا هموار ارسال فضانوردان در کپسول در راه خود را به ISS است. این موشک است که انتظار می رود به حوض با ISS روز یکشنبه حدود 2:27 p. m. به وقت محلی.

پیش از بلند کردن, SpaceX در توئیتر خود نوشت: "خدمه اژدها تخم بسته است" همراه با فیلم از دو فضانوردان در داخل کپسول سفید spacesuits و کلاه.

"من می تواند به شما دروغ اگر من به شما گفت من عصبی" ناسا مدیر جیم Bridenstine گفت. "ما می خواهم به انجام همه چیز ما می توانیم برای به حداقل رساندن خطر به حداقل رساندن عدم اطمینان به طوری که باب و داگ امن خواهد بود."

"این کاملا افتخار ما به بخشی از این تلاش بزرگ به ایالات متحده بازگشت در راه اندازی کسب و کار. ما به شما صحبت می کنید از مدار ایم" ناسا به نقل از Hurley.

صحبت های پس از انفجار خاموش هرلی گفت: همکاران او: "تبریک برای اولین بار انسان سوار برای فالکون 9 و آن باور نکردنی بود من از همه کار سخت و با تشکر از شما برای سوار شدن به فضا است."

جمعیت جمع آوری

ناسا به شدت محدود تعدادی از کارکنان و بازدید کنندگان و روزنامه نگاران مجاز در داخل مرکز فضایی کندی به راه اندازی با توجه به کوروناویروس. جمعیت نسبتا کوچک بود در چند هزار است. رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و معاون رئیس جمهور مایک پنس بودند و هر دو در آن حضور داشتند.

در مرکز مجتمع توریستی, همه 4,000 بلیط فروش برای راه اندازی به فروش می رسد در عرض چند ساعت. میلیون ها نفر بیشتر تماشا تاریخی راه اندازی جریان آنلاین زنده.

با وجود اینکه گفته به ماندن در خانه و تماشاگران نیز به صف کیپ کاناورال در منطقه سواحل و جاده ها. نشانه هایی در امتداد ساحل اصلی جاده بخوانید: "موفق باشید."

Spectators gathered on a beach in Cape Canaveral, Florida to watch the Space X launch(Reuters/J. Rimkus)

تماشاگران جمع آوری شده در کیپ کاناورال فلوریدا به تماشای راه اندازی

"ما شده ایم با بمباران عذاب و دل تنگی برای شش هشت هفته و هر آنچه در آن است و این عالی است. آن را به ارمغان می آورد بسیاری از مردم هم گفت:" نیل موجود زنده یک ماشین از بوفالو, نیویورک بود که ردی از در یک پارک به تماشای راه اندازی.

SpaceX تاسیس شد و توسط تکنولوژی کارآفرین Elon Musk در سال 2002 با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل فضایی و ساخت فضا پرواز مکرر. خود شرکت پیشگام موشک قابل استفاده مجدد. مشک نیز سر خودرو الکتریکی شرکت تسلا.

ناسا قبلا گفته ماموریت "می گذارد و زمینه را" برای آینده اکتشاف ماه و مریخ — در بخش کشاورزی را کم مدار عملیات به پیمانکاران مانند SpaceX. آژانس آرتمیس برنامه با هدف به فضانوردان به ماه تا سال 2024 از جمله اولین زن به گام در سطح آن است.

kmm/mm (خبرگزاری AP)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب