کشمیری کودکان: ابدی زخم از یک درگیری مرگبار

هفته گذشته تصاویری از یک کودک نو پا دروغ گفتن در بدن پدربزرگ مرده اش موجب خشم و انزجار در هند کشمیر. دویچه وله

توسط NEWSCENTERALS در 19 تیر 1399

هفته گذشته تصاویری از یک کودک نو پا دروغ گفتن در بدن پدربزرگ مرده اش موجب خشم و انزجار در هند کشمیر. دویچه وله Rifat فرید تجزیه و تحلیل چگونه به درگیری های خشونت آمیز مؤثر است کشمیری کودکان, رشد و سلامت.

Basim Aijaz بود 12 سال پیر زمانی که او کشته شد در یک اتفاقی انفجار در نزدیکی محل تیراندازی در سرینگر یک شهر در هند-اداره کشمیر. مادرش, Kousar Jan هنوز برای آمدن به شرایط با مرگ نابهنگام.

Aijaz احمد Basim پدر گفت: DW که پسر خود را در تلاش برای زندگی به مدت دو روز در شری مهاراجه هاری سینگ (SMHS) بیمارستان که در آن او در برابر آسیب های خود را در مارس 21.

در حادثه ای دیگر چهار سال Nihaan Yawar از ساکنان کشمیر جنوبی Kulgam منطقه کشته شد که شورشیان شلیک نیروهای امنیتی در Anantnag منطقه در ژوئن 26. پسر بود و سفر با پدرش هنگامی که یک گلوله به او رسید.

کارشناسان می گویند که کودکان در کشمیر هستند که به طور فزاینده ای در معرض خشونت است که دامنگیر این منطقه برای چند دهه.

هفته گذشته تصاویری از یک کودک نو پا دروغ گفتن در بدن پدربزرگ مرده اش موجب خشم و انزجار در هند-کنترل کشمیر. بشیر احمد خان گفته بود به ضرب گلوله توسط پلیس هند. "مردم محلی گفت که خان آورده بود از ماشین خود و به ضرب گلوله توسط نیروهای" فاروق احمد برادرزاده خان گفت: AFP news agency.

ارم به مادر کودک گفت: DW این حادثه دچار آسیب های روانی است. "تصویر خواهد امد و شد زیاد او را برای بقیه زندگی خود را," او گفت:. "او را دیدم او پدربزرگ مرده بدن و مردان در همه در اطراف او. او می شود می ترسم در حال حاضر زمانی که او می شنود کلمه "پلیس" و یا هنگامی که او می بیند یک پلیس" ارم اضافه شده است.

ادامه مطلب: Masrat زهرا: ارائه زنان دیدگاه کشمیر درگیری

پلیس رد اين ادعا و تهدید به "اقدام قانونی در برابر گزارش نادرست و شایعات."

هند و پاکستان هر حکومت بخشی از اختلاف هیمالیا خاک اما ادعا می کنند آن را در کامل است. دهلی نو متهم اسلام آباد از حمایت جدایی طلبان کشمیری و گروه های شبه نظامی و یک ادعای پاکستان را رد می کند.

بیگانگی و تروما

در ماه اوت سال 2019 هند نارندرا نخست وزیر دولت محروم کشمیر از آن semiautonomous وضعیت. بعلاوه هندی مجلس به تصویب یک لایحه به تقسیم جامو و کشمیر را به دو سرزمین های اتحادیه — جامو و کشمیر و لاداخ که می تواند به طور مستقیم اداره, New Delhi.

هندی PM مودی استدلال می کند که این حرکت لازم بود برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی در منطقه است.

این مستند که به دنبال آن در سال گذشته abrogation از کشمیر را در وضعیت ویژه و بعد از آن محدودیت در حرکت شامل رمان coronavirus گسترش گرفته تلفات در کشمیر را در جامعه و اقتصاد و مردم و سلامت روان.

مدارس در کشمیر بسته شده اند و برای ماه ها و کودکان قادر به بیرون رفتن آزادانه و شرکت در فعالیت های سالم.

"من دوستان من برای یک مدت زمان طولانی. من به یاد داشته باشید که چگونه آنها نگاه کنید و آنچه را که آنها انجام می دهند در حال حاضر" Zainad Nissar یک دانش آموز کلاس پنجم در سرینگر گفت: DW.

در گزارش خود "کودکان و درگیری های مسلحانه" سازمان ملل متحد گفت: "تایید قتل (8) و نقص عضو (7) از 15 کودکان (13 پسر 2 دختر) بین سنین 1 و 17 و یا در عملیات های مشترک تصفیه مرکزی ذخیره نیروی پلیس ارتش هند (Rashtriya تفنگ) و عملیات ویژه گروه از جامو و کشمیر پلیس, Lashkar-e-Tayyiba [نظامی], ناشناس مسلح, عناصر و یا در طول توپخانه در سراسر خط کنترل [هند و پاکستان مرز]."

"شصت و هشت کودکان بین سنین 9 و 17 بوده است بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی در جامو و کشمیر امنیت ملی مرتبط با اتهاماتی از جمله 1 به صورت واقعی و یا به اتهام ارتباط با گروه های مسلح" با توجه به گزارش.

سازمان ملل متحد گفت: از آن باقی مانده است "نگران فرزند تلفات در جامو و کشمیر و بر دولت به اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از کودکان خود از جمله پایان دادن به استفاده از گلوله در برابر کودکان است."

درونی کردن خشونت

گزارش جامو کشمیر ائتلاف جامعه مدنی (JKCCS) گفت که 318 کودکان کشته شدند در این منطقه بین سال های 2003 تا سال 2018 است.

"کودکان در جامو و کشمیر زندگی می کنند در اکثر نظامی منطقه از جهان با حضور بیش از 700,000 نیروهای نظامی که در معرض آنها را به خطر تمام شش نقض فاحش علیه کودکان در سازمان ملل متحد کنوانسیون حقوق کودک" از سال 2018 گزارش گفت:.

ادامه مطلب: چگونه کشمیر است که به دام افتاده توسط یک قاتل بزرگراه'

با توجه به خرم Parvez یک کشمیر مبتنی بر حقوق بشر کودکان در کشمیر شاهد دو نوع از خشونت: "نوع اول زمانی است که آنها به طور مستقیم تحت تاثیر قتل شکنجه بازداشت; دوم این است که زمانی که آنها را ببینید خانواده خود رنج" پرویز گفت: DW اضافه کرد که این کودکان نمی توانند یک زندگی عادی.

"زندگی خود را به شکل یک حس بی عدالتی و تمایل به قبول خشونت را افزایش می دهد با گذشت زمان است. همه اینها تاثیر منفی بر سلامت روان خود را."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن